Uszkodzony towar - co z nim zrobić?
Przy zakupie towarów zdarza się, iż niefortunnie trafiłmy na wadliwy, niekompletny lub uszkodzony towar. Jak działać w przypadku zakupionego towaru, który okaże się przedmiotem uszkodzonym? W pierwszej kolejności bardzo ważne jest by poinformować sprzedawcę o zaistniałej sytuacji. Na podstawie tej informacji możemy wykorzystać tak zwaną rękojmię, która zgodnie z artykułem 563 § 2 Kodeksu Cywilnego również osoby prowadzące działalność mogą z owej rękojmi skorzystać. Niemniej jednak jej podstawą jest właśnie w pierwszej kolejności poinformowanie sprzedawcy o wadliwym towarze. Dobrym pomysłem jest tutaj wysłanie listu polecającego do sprzedawcy oraz zatrzymanie dowodu nadania. Co będzie dla nas potwierdzeniem działania jakie jakie poczęliśmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację.
Rękojma - jak ją wykorzystać?
Jeżeli decydujemy się na wykorzystanie naszego prawa czyli rękojmi uszkodzony towar może zostać przez sprzedawcę wymieniony w całości na taki sam lecz nowy. Sprzedawca może także wymienić poszczególne wadliwe elementy lub w sytuacji gdy nie może odstąpić od umowy może także obniżyć cenę danego produktu. Jeśli interesuje Cie wykorzystanie rękojmi i jej zastosowanie w przypadku kupna dużej ilości produktów zachęcamy do zapoznania się z blogiem firmy Odkupimy, gdzie szczegółowo, wyjaśniona została owa kwestia.