Zwroty w sklepach stacjonranych oraz online - czy jest jakaś różnica?
Na mocy prawa konsumenckiego jako nabywca danego towaru masz prawo do jego zwrotu. Zwroty konsumenckie w przypadku sklepów stacjonarnych to okres 14 dni, liczone od daty faktycznego wejścia w posiadanie danego produktu, czyli od momentu odebrania przesyłki. W przypadku sklepów stacjonarnych sprawa ma się zgoła inaczej. W zależności od danego sklepu na zwrot możemy mięć 14 dni ale często znacznie więcej - nawet miesiąc od daty zakupu, która widnieje na paragonie. I to właśnie na podstawie ważnego paragonu owy zwrot jest możliwy, gdy pragniemy zwrócić towar nieodpakowany. Co w przypadku, gdy zakupimy zniszczony towar a wcześniej tego nie zauważyliśmy? Zwykle w takich wypadkach sklep oferuje nam zamiast zwrotu reklamację, choć sprzedawca może się również zgodzić na dokonanie zwrotu.
Zwroty konsumenckie - co zrobić z towarem ze zwrotów?
Towar ze zwrotu w wielu przypadkach nadaje się do ponownej sprzedaży, szczególnie gdy jest w nienaruszonym stanie. Niemniej zwroty konsumenckie często dotyczą towarów zniszczonych czy odpakowanych - co wtedy z nimi zrobić? W łatwy sposób można je odsprzedać firmom, które skupują produkty ze zwrotów czy reklamacji. Jedną z takowych firma jest - Odkupimy.