Zwroty konsumenckie - co powinieneś o nich wiedzieć?
Na czym polegają zwroty konsumenckie oraz co robić z towarami, które zostały zwrócone do sklepu? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.
2020-04-14, 14:37


Zwroty w sklepach stacjonranych oraz online - czy jest jakaś różnica?

Na mocy prawa konsumenckiego jako nabywca danego towaru masz prawo do jego zwrotu. Zwroty konsumenckie w przypadku sklepów stacjonarnych to okres 14 dni, liczone od daty faktycznego wejścia w posiadanie danego produktu, czyli od momentu odebrania przesyłki. W przypadku sklepów stacjonarnych sprawa ma się zgoła inaczej. W zależności od danego sklepu na zwrot możemy mięć 14 dni ale często znacznie więcej - nawet miesiąc od daty zakupu, która widnieje na paragonie. I to właśnie na podstawie ważnego paragonu owy zwrot jest możliwy, gdy pragniemy zwrócić towar nieodpakowany. Co w przypadku, gdy zakupimy zniszczony towar a wcześniej tego nie zauważyliśmy? Zwykle w takich wypadkach sklep oferuje nam zamiast zwrotu reklamację, choć sprzedawca może się również zgodzić na dokonanie zwrotu.


Zwroty konsumenckie - co zrobić z towarem ze zwrotów?

Towar ze zwrotu w wielu przypadkach nadaje się do ponownej sprzedaży, szczególnie gdy jest w nienaruszonym stanie. Niemniej zwroty konsumenckie często dotyczą towarów zniszczonych czy odpakowanych - co wtedy z nimi zrobić? W łatwy sposób można je odsprzedać firmom, które skupują produkty ze zwrotów czy reklamacji. Jedną z takowych firma jest - Odkupimy.

KONTAKT / AUTOR
Odkupimy
Odkupimy
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.